TEST ACCUEIL

previous arrow
next arrow
Slider

CR#LAAB

This edition deals about a conference about dataphysics and how to capture and materialize data by design.
My choices for this editorial work are on the exacerbation of detail. To me, data is a way of detailing and analyzing something, my intention was to detail the editorial content, with notes and sketches, in a graphic way.

Format : 140×330 mm
Color : Pantone Yellow C, Pantone Blue 72 C, CMYK
Paper : recycled paper 90gr, satin paper 120gr
2018

previous arrow
next arrow
Slider

RÉ−VERBER

Ré-verber is a font created thanks to constraints (sans-serif, compact, thick weight and enlightened, it means that there is white or vacant space in the letters). The character give an optical effect because of its enlightened constraint : speed or shade, it depends to its size. 

Specimen
Format : A3 open, A5 close

2018

previous arrow
next arrow
Slider
ELLE EST PAS BELLE LA RUE ???
 
Following the typographic design work, the letters of my alphabet were cut with a laser cutting machine in a wooden plate to create wooden typographic characters. Thank’s to these characters, I could print typographic posters with authentic printing presses at Musée de l’Imprimerie de Nantes.
previous arrow
next arrow
Slider
LIGHT PARK
 
Programmer sous processing, le projet propose une expérience visuelle nocturne du skateboard grâce aux sons émis par les usagers. Rendre visuelles et sensibles des données audibles permet à l’utilisateur de pousser l’interaction avec l’espace encore plus loin. Projeté en mapping sur le skatepark de l’arsenal à Rennes, les visuels peuvent être une base à des clips vidéos de skateboard amateur. Le skatepark devient un véritable lieu de rencontre entre arts graphiques et skateboard, le projet peut donner un regard nouveau, plus artistique sur la pratique du skate.
Le principe graphique se décline sur des flyers et des affiches qui communiquent sur les contests de skate organisé sur la ville de Rennes.